הילמה אף קלינט לא הייתה גבר ולא ישבה בבתי הקפה הבוהמיינים של פריז או וינה – בראשית המאה ה-20 אלה היו תנאי הקבלה לעולם האמנות.
בסטודיו שלה בשטוקהולם, ציירה לא פחות מ-193 ציורים מופשטים, הרבה לפני שקנדינסקי הנחשב למבשר הז'אנר, חלם לעשות זאת.
אף-קלינט לא הוכרה בחייה כמבשרת האבסרטרקט. לדבריה, ציוריה הצבעוניים הענקיים והמכשפים נוצרו בהדרכת קולות מממד אחר.
ב-1901 חשה שהעולם אינו בשל לקראתה, אבל אחרי שהגוגנהיים בניו יורק הציג את ציוריה, לא נותרה למומחים ברירה אלא לכתוב מחדש את ההיסטוריה של האמנות המודרנית