בצלמו | ולדימיר לנסקי
מאת: עמית קבסה
19:00 פתיחת התערוכה | 20:00 הקרנת הסרט 'בת האמן'
21:00 שיחה  עם מרגריטה ויניב לינטון ועמית קבסה בהנחיית ד"ר יעל שנקר

יום רביעי 4.1.23

כרטיס: 40 ש"ח  | להרשמה לחצו כאן 
מספר המקומות מוגבל
הקרנה נוספת בערב רביעי 1.2.23, בשעה 20:30 | להרשמה לחצו כאן

בצלמו + בת האמן | מרגריטה ויניב לינטון, עמית קבסה | 4.1.23

 על התערוכה

לאורך כל שנות יצירתו, הישיר הצייר ולדימיר  לנסקי את מבטו אל תוך עצמו מתוך חקירה מתמדת של נפשו ואנושיותו.  מראשית יצירתו בריגה, לטביה,  דרך עלייתו ארצה וגילוי האור והנוף הישראלי, וביחד עם התקרבותו אל הדת, התבוננותו הבלתי מתפשרת אל צלם האדם תופסת מקום מרכזי ביצירתו. דיוקנאותיו העצמיים מאופיינים בצבעוניותם העזה, ובחומריות המודגשת של שכבות הצבע שמונחות על הבד מתוך תנופה וכנות רגשית, ומאפשרים לעקוב אחר התפתחותו הרוחנית והסגנונית. מהחילוניות אל המסורת והאמונה היהודית, מקו סגור ומנעד צבעוני כהה ומאופק לכתמי צבע בהירים, משוחררים וספונטניים, וממבע ישיר ובוסרי לקומפוזיציות שנושאות עומק פסיכולוגי ומטען סימבולי ותרבותי.

הציורים בתערוכה זו, מאת הצייר עמית קבסה, מופיעים בסרטם של מרגריטה ויניב לינטון "בת האמן",  ונגישים לראשונה לצפייה בזכות עצמם. הצגתם בנפרד היא פעולה אמנותית שלא רק מחזירה את צופי הסרט לשאלות שעולות ממנו, אלא גם ממקמת אותם באופן ייחודי בתוך מסורת של אמנות שבה דמות האמן נרקמת מתוך פיסות זהות שונות, ומתגבשת בתודעתו של הצופה.

על הסרט 'בת האמן'

" 'בת האמן' הוא סרט מתעתע, במובן הטוב של המלה. סרטם של מרגריטה לינטון ויניב לינטון הוקרן בפסטיבל דוקאביב לקולנוע תיעודי, שם זכה בפרס סרט הביכורים, מה שמסמן אותו כסרט דוקומנטרי. אבל אופן עשייתו מעלה שאלות לגבי הגדרת הז'אנר. ושוב, במובן הטוב. לצד היותו דרמה אנושית נוגעת ללב, 'בת האמן' הוא יצירת אומנות במלא מובן המלה". (יעל שוב, 'טיים אאוט').

לאחר ניכור של שנים, מנסה מרגריטה לינטון ליצור קשר עם אביה האמן שתערוכה גדולה של ציוריו מוצגת במוזיאון תל-אביב, ותוך כדי כך מפרקת ומרכיבה מחדש את סיפור יחסיה עמו.
לאחר ההקרנה, ד"ר יעל שנקר תשוחח עם בני הזוג על תהליך יצירת הסרט, על  נוכחות והיעדר בחיים ובייצוג הקולנועי, ועל תהליך השזירה והפרימה של הסיפור בתוך הז'אנר הדוקומנטרי.
הסרט 'בת האמן' (ישראל, 60 דק', עברית עם תרגום לאנגלית) זכה בפרס אופיר לסרט התיעודי הקצר לשנת 2022, בפרס סרט הביכורים בפסטיבל דוק אביב, והוקרן בפסטיבל הוטדוקס בקנדה.

מרגריטה לינטון היא במאית, עורכת, תסריטאית ומרצה לעריכה וקולנוע, בוגרת ביה"ס סם שפיגל.
'בת האמן' הוא סרטה השלישי.
יניב לינטון הוא במאי, צלם ומרצה לקולנוע, בביה"ס סם שפיגל. זוכה פרס הצילום פסטיבל הונג קונג 2013, וסרטים שצילם הוקרנו בפסטיבלים ברחבי העולם וזכו בפרסים רבים. 
עמית קבסה הוא אמן, חי ועובד בקיבוץ מגל. הציג תערוכות יחיד במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית (2017),  ובתערוכות קבוצתיות  במוזיאון תל אביב לאמנות, במשכן לאמנויות בעין חרוד, במוזיאון אשדוד לאמנות, במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, בסקאלה מאטה, ונציה, ובגלריה דימה, פריז, ועוד. 

ד"ר יעל שנקר מלמדת, כותבת, וחוקרת קולנוע תרבות וספרות. חברת סגל המחלקה לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר, ובעלת טור קבוע על קולנוע במגזין 'פורטפוליו'.

כרטיס: 40 ש"ח | מומלץ להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל

להרשמה לחצו כאן

דילוג לתוכן