יום רביעי 12/12/18 בשעה 20:30

מַלְכִּיטַווָּס I יונתן לוי

https://www.haaretz.co.il/literature/poetry/.premium-1.2692456 

"מלכיטווס" הוא ספרו החדש והראשון של המשורר, המחזאי ועורך כתב העת האנתרופוסופי "אדם עולם" — יונתן לוי. מלכיטווס מופיע על אסדת הגז וממתין לנשימת אדם בשדה השירי, שלא הושקה זה זמן במים צוננים. בברק ובכישרון מגיח "מלכיטווס", שליט הרוח. בתיאטרליות מסוגננת להרשים, בדיוק וירטואוזי, בתנופה לשונית אדירה ובתנועה מוזיקלית חתרנית, הזזה תמיד לעומק, לחצוב אוצרות מסלעי היצירה. אך "אין מי שיענה./ הבולבול עצוב./ הזמיר מדבר לא לעניין".

"מלכיטווס" הוא ספרו הראשון של המשורר והמחזאי ( "סדאם חוסיין", "רפול והים" ו-"הנפילים")  מיוצרי תאטרון הפרינג' האיכותיים והמסקרנים כיום, יונתן לוי.  מטשטש, מתעתע ומלהטט בשפה העברית, שואב את השראתו, בין השאר מדמויות מיתיות, צולל אל נבכי נפשן, חוקר את מניעיהן ומנסה לפצח איזו אמת שברירית שמסתתרת מאחורי הפרסונה הציבורית. הטקסטים המשוכללים, המורכבים והמאתגרים שלו מערפלים את הגבול בין מציאות לבדיון, בין חיים לבמה, בין שירה לדרמה, בין עבר להווה. ב-2017 יזם את "פסטיבל שייח' אבריק לתרבות אזרחית", פסטיבל פתוח וללא תקציב ציבורי בטבעון, מתוך כוונה לבנות קשרים קהילתיים על בסיס משאלות ואינטרסים אמנותיים חופשיים. מפגש העוסק ביצירתו, בפואטיקה ובמרחבי ביניים. את השיחה תערוך נתלי פיינשטיין.

 

נתלי פינשטין היא שחקנית, קריינית, מתרגמת, דרמטורגית לעת מצוא, מרצה ומורה לתאטרון. בעלת תואר שני (MFA) בתאטרון מאוניברסיטת תל אביב. כשחקנית, הופיעה בארץ ובעולם בשלל הפקות, ביניהן הקברט עטור הפרסים "היי יפה" בבמויה של שיר גולדברג, "אין נופים אבודים" בבמויה של רות קנר, "המלך ליר" בבמויו של יוסי יזרעאלי, "חלום ליל קיץ" בבמויה של רנה ירושלמי, "שופרא" בבמוי אלון כהן ו-"זוהי הארץ" בבמוי אייל וייזר. כקריינית בחברת אייקאסט, הקליטה עשרות ספרים, ביניהם אלה של עמוס עוז, מרגרט אטווד, שטפן צווייג, כריסטופר מורלי, נל זינק, סביון ליברכט ועוד רבים וטובים ורבות וטובות. כמתרגמת, אחראית פינשטין לתרגום מגוון עצום של מחזות, תסריטים לקולנוע ולטלוויזיה ומאמרים, ביניהם התסריט ל-"אפס ביחסי אנוש" מאת ובבמוי טליה לביא, "הנשף" מאת ובבימוי טל גרניט ושרון מימון, המחזה "הכתובה" מאת אפרים קישון ו-"תכלית המחזאי" – מאמר אקדמי מאת מוטי לרנר.

דילוג לתוכן