רביעי 27/10/10 בשעה 20:30

עיר בשינוי - בוגוטה

עיר בשינוי – בוגוטה

לבוגוטה בירת קולומביה קרה נס:
שני ראשי עיר שונים באישיותם ובמוצאם, החולקים חזון, כריזמה, יושרה ואמביציה, הצליחו לחולל שינוי מוחלט בהתנהגות של עיר בת 6 מיליון תושבים, שהייתה שם נרדף לפשע ואלימות, תאונות, זיהום אוויר, עוני, וחינוך ירוד.
אנטאלאס מוקוס , אקדמאי,  לא פוליטיקאי, הצליח לקבל את אמון התושבים ונבחר לראשות העיר, ואז במחשבה מקורית, יצירתית וחכמה אפשר לאמר גם ילדותית – הוכיח שניתן למזער את השחיתות, לשכנע את התושבים שאפשר אחרת, וגרם לשינוי תודעתי בעיר. 
אחריו בא אנריקה פאנאלוסה, השקיע בתשתיות והוכיח כי כאשר בני אדם מקבלים יחס שוויוני והוגן הם מגיבים בצורה הולמת.
תוך שנים ספורות הפכו כל אחד מהם ושניהם יחד – לסמל לא ייאמן לאפשרות של שינוי פיזי ואישיותי.

הסרט ריגש אותי במיוחד משום שהוא מעורר את כל מה שהלב כבר שכח או איבד .  את האמונה ביושרה , בבני אדם, בקשר הממשי שבין תרבות למציאות ובכך ששינוי המציאות הוא אכן אפשרי.
לראות כדי להאמין.
"אין זה סיפור רק על בוגוטה, אלא נרטיב אוניברסלי על שינוי שמשפיע על כולנו…
זה סיפור ששם אנשים במרכז ומייצר שמחה ואני שמח מאוד שיכולתי לספר אותו"
במאי הסרט, אנדראס דאלסגארד .

הסרט הוא חלק מסדרה הנקראת 'ערים בשינוי' , והשתתף בדוק אביב 2010 (ההקרנה באדיבות yes)
דנמרק 2009, 55 דקות, ספרדית ואנגלית  (תרגום לעברית).

לאחר ההקרנה, מפגש עם הדס עפרת, אמן בין-תחומי, זוכה פרס שר המדע התרבות והספורט 2007,
על אסתטיקה ואתיקה, על המפגש בין האמנות למציאות, ועל היכולת לחולל שינוי.
הדס עפרת מציג עבודות מיצג, פיסול ומיצבי קול ומדיה בחללי תצוגה רבים בישראל ובחו"ל. הוא בובנאי, במאי, מעצב בובות, מורה לתיאטרון חזותי ולאחרונה, כחבר עמותת "ארטים – צוות אמנות בינתחומית", הקים את הספרייה הציבורית לילדי העובדים הזרים בגן לוינסקי בת"א.
(הספרייה הייתה ביוזמת חברי העמותה, האמנים הדס עפרת, רומי אחיטוב ונמרוד רם, האוצרת טלי תמיר, האדריכל יואב מאירי שתיכנן ועיצב את הספרייה, והסופרת מרית בן ישראל).
גלגוליו של הדס עפרת משקפים את מהלכיה של אמנות המיצג בארץ. בגלגולו הראשון היה עפרת משורר ומרצה באוניברסיטה, שהקים בשנת 80' עם חבריו את תיאטרון הקרון. בגלגול השני הוא הקים את התיאטרון החזותי בירושלים ואת הזירה הבינתחומית, ושימש כמנהל בשניהם. בגלגול אחרון והנוכחי, הוא השאיר את כל הממסדים הללו מאחוריו ויצא לחקור את השילוב שבין אמנות הפרפורמנס לתיאטרון על גופו שלו. בין שלל מהלכיו, הוא חוקר את אמנות המיצג על כל גווניה; מיצירה פלסטית, דרך תיאטרון בובות, לימוד וחינוך, ארגון פסטיבלים ועד להעלאת תערוכות משלו באינספור גלריות. לאחרונה הוא עוסק ועסוק באמנות חברתית. מנחה: דפנה מנור

(כל המקומות מוזמנים 19/10)

דילוג לתוכן